Blog categorie: kantoor

Ergonomische omgevingsfactoren op kantoor

Ergonomische omgevingsfactoren op kantoor

Bij ergonomisch werken op kantoor denken mensen vooral aan de werkplek. Dan ga je echter voorbij aan diverse factoren die ook invloed hebben. De werkplek is maar een onderdeel van het geheel. Omgevingsfactoren zijn ook belangrijk; denk maar aan voortdurende reflectie van het zonlicht op je scherm of rumoerige collega’s.

3 min
Ontmoet een dynamische en gezonde werkplek aan de A7 en A27

Ontmoet een dynamische en gezonde werkplek aan de A7 en A27

Sinds vorig jaar hebben we een nieuwe locatie in het midden van het land. Deze locatie gebruiken wij als showroom en als workshopruimte voor onze Health2Work Academy. Onze collega’s gebruiken de locatie in Blaricum als flexwerkplek. Een perfecte locatie, want de locatie grenst aan de A27.
Een aantal dagen in de week wordt deze locatie niet gebruikt. Daarom hebben we het concept Ergonomie2Meet bedacht. We bieden onze inspirerende ruimtes aan ons netwerk aan.

5 min
De voordelen van afwisselend staan en zitten tijdens het werk!

De voordelen van afwisselend staan en zitten tijdens het werk!

Hele dagen zitten of hele dagen staan is niet gezond. Het leidt tot fysieke klachten en uiteindelijk tot een verslechterde gezondheid. Toch zijn veel werkplekken zo ingericht dat je de hele dag moet staan of de hele dag moet zitten.

5 min
Werkplekinrichting bij de NPO

Werkplekinrichting bij de NPO

Pieter Veen, gebouwenbeheerder bij NPO, vertelt over Health2Work

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) is verantwoordelijk voor de Nederlandse publieke radio- en televisiezenders. Pieter Veen: 'Ik ben Health2Work op het spoor gekomen via internet. We hadden toen heel erg slechte stoelen, die moesten gereviseerd worden.'

5 min
Word nóg productiever en haal meer uit je dag

Word nóg productiever en haal meer uit je dag

Komt dit bekend voor? Na een drukke werkdag denk je: had ik maar meer afgekregen. Het probleem hierbij is niet dat het werk “teveel” is, maar dat je te weinig overzicht hebt in de taken. “Leer prioriteiten stellen en zorg dat je de juiste dingen op het juiste moment doet”, aldus de Vries van trainingsbureau Meer Effect. Met een aantal eenvoudige beslissingen kun je hiervan af komen!

4 min