Health2Work wil jou graag overtuigen van het belang van een gezonde, ergonomisch ingerichte werkplek. Dit proberen we te doen door middel van bijvoorbeeld trainingen, workshops en voorlichtingen, maar ook door middel van onze blogs. In onze blogs delen wij kennis over gezond en efficiënt werken want we willen graag dat jij op zo’n manier werkt dat je energiek en vitaal je dag begint én eindigt! In onze blogs lees je onder andere over goede werkhoudingen, de laatste ontwikkelingen in de ergonomie en slimme ergonomische oplossingen. Ook lees je hoe onze klanten met een specifieke hulpvraag heeft geholpen of hoe je je bureau goed instelt.
Douchen en wassen is een dagelijkse handeling. Voor de zorgvrager, maar ook voor de zorgverlener een proces dat veel energie kost. Het douchen en wassen zelf is meestal niet het meest intensief. Er wordt veel tijd gespendeerd aan de handelingen rondom het douchen, denk aan transfers en verplaatsingen. Door goed te kijken naar het totale proces kunnen we sneller en efficiënter werken. Maar nog veel belangrijker is dat we winst behalen op het gebied van fysieke belasting.
Sinds vorig jaar hebben we een nieuwe locatie in het midden van het land. Deze locatie gebruiken wij als showroom en als workshopruimte voor onze Health2Work Academy. Onze collega’s gebruiken de locatie in Blaricum als flexwerkplek. Een perfecte locatie, want de locatie grenst aan de A27.
Een aantal dagen in de week wordt deze locatie niet gebruikt. Daarom hebben we het concept Ergonomie2Meet bedacht. We bieden onze inspirerende ruimtes aan ons netwerk aan.
Hele dagen zitten of hele dagen staan is niet gezond. Het leidt tot fysieke klachten en uiteindelijk tot een verslechterde gezondheid. Toch zijn veel werkplekken zo ingericht dat je de hele dag moet staan of de hele dag moet zitten.
Pieter Veen, gebouwenbeheerder bij NPO, vertelt over Health2Work
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) is verantwoordelijk voor de Nederlandse publieke radio- en televisiezenders. Pieter Veen: 'Ik ben Health2Work op het spoor gekomen via internet. We hadden toen heel erg slechte stoelen, die moesten gereviseerd worden.'
Komt dit bekend voor? Na een drukke werkdag denk je: had ik maar meer afgekregen. Het probleem hierbij is niet dat het werk “teveel” is, maar dat je te weinig overzicht hebt in de taken. “Leer prioriteiten stellen en zorg dat je de juiste dingen op het juiste moment doet”, aldus de Vries van trainingsbureau Meer Effect. Met een aantal eenvoudige beslissingen kun je hiervan af komen!